14 november 2012

Soms overvalt me het gevoel dat we zo weinig (kunnen) doen. We zijn te bescheiden, zetten geen grote campagnes op poten of organiseren geen grote benefietacties ten voordele van Debra Belgium. Als ik naar andere landen kijk, waar zulke dingen wel/meer gebeuren, vraag ik me af waarom...

Maar de voorbije weken kreeg ik het tweemaal erg warm vanbinnen.

Eénmaal toen ik een bestelling deed via internet bij een vrouw (Kim) die mooie haakseltjes maakt ten voordele van een kindje met een hersentumor (Alissa). Kim zag de foto van Jesse op mijn facebookprofiel en ondernam meteen actie. Voor Alissa had ze ondertussen al flink wat geld ingezameld, daarom besloot ze het geld van de volgende haakseltjes (ze staat achter met haar bestellingen omdat ze zo populair zijn!) aan Debra Belgium te schenken. Toen ik haar mailtje las was ik overdonderd door haar hartverwarmend gebaar. Een wildvreemde vrouw die EB toevallig leerde kennen stelt haar hart onmiddellijk open. Daar kan ik alleen maar bewondering voor hebben!



Een tweede maal werd ik verrast door het initiatief dat Elke en Gert namen. Zij zijn zaakvoerders van Panos Mol en geven in de maand december een 'vlinderchocolaatje' bij elke warme drank. Daarnaast hebben ze samen met Debra een poster gemaakt om in de Panos op te hangen en mensen EB te leren kennen en aan te zetten te steunen.

 
Natuurlijk zijn er velen die Debra gesteund hebben en dit in de toekomst zullen blijven doen. Ik dank jullie allemaal uit de grond van mijn hart!
Elke euro telt! Voor de gezinnen die er elke dag mee geconfronteerd worden, om onderzoek te financieren en sensibilisering mogelijk te maken zodat EB in de toekomst niet langer de afschuwelijke ziekte is waar nog nooit iemand van gehoord heeft!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten