14 april 2018

7 jaar

Hoe zou het zijn

Om geen kleuter meer te zijn
Je te helpen met schooltaakjes
Je te zien worstelen met cijfers en letters
Je leergierigheid te bewonderen

7 jaar ben je vandaag, 7 jaar als mama... in mijn hoofd en in mijn hart... 7 jaar.

Voor het eerst zie ik je niet meer als baby Jesse maar vergelijk ik met kinderen van vrienden, op straat, aan school,... ik vraag aan ouders hoe het eerste leerjaar meevalt, welke grote veranderingen er in het leven van hun kind gebeuren.
Voor het eerst, want ik heb je altijd als baby voorgesteld, nooit eerder zag ik je in mijn hoofd opgroeien... Tot nu....

Het is een mijlpaal, je levensjaren reizen met ons mee. Terwijl wij nog ploeteren met een kleuterpuber en slapeloze nachten beleven met je kleine zus dwalen mijn gedachten af naar een leven met nog een grote broer die door een andere fase in zijn leven gaat.

Lieve schat, ik heb je voor altijd lief
Mama
X

Geen opmerkingen:

Een reactie posten